Vernieuwen website Koorschool Delft
Koorschool Delft begon met een basis website bij de oprichting in 2016. Deze was alleen bedoeld voor tekst en hier en daar een afbeelding en aanmeldformulier.
Na 2 jaar werd het dan toch tijd de site verder uit te gaan breiden, meer afbeeldingen te kunnen plaatsen en de mogelijkheid om muziekfiles en afgeschermde pagina’s met bladmuziek en oefenbestanden voor de leerlingen van de verschillende soorten lessen te kunnen plaatsen. Voor de vele expats die Delft huisvest en die hun weg vinden naar Koorsachool Delft is de website ook in het Engels vertaald.
De nieuwe WordPress-site werd op een nieuw, eigen hostaccount geïnstalleerd en opgebouwd. De content van de bestaande site werd voor een deel overgenomen en verder uitgebreid met nieuwe content en afbeeldingen. Ook het ontwerp werd aangepast. Er kwam een uitgebreide kalendermodule. Verder voor de verschillende kinderlessen en volwassenen heb ik intussen 5 afgeschermde pagina’s gemaakt, waar de leerlingen hun bladmuziek kunnen downloaden en de oefenmuziekbestanden kunnen beluisteren of downloaden.
Voor ieder project werkt het aanmeldformulier met een te downloaden database. Een aanmeldformulier voor de maandelijkse nieuwsbrief kan niet ontbreken. Ook deze nieuwsbrief stel ik samen voor Koorschool Delft in Mailchimp. Een mailinglist is voor een bedrijf goud waard. Intussen is deze dan ook gegroeid van plusminus 300 adressen naar meer dan 1100. Voor een aantal concerten van projecten worden E-tickets uitgegeven. Voor deze tickets maken wij gebruik van Entranz. Tijdens de concerten worden de tickets gescand met de mobiele telefoonapp. Dit toont heel professioneel en we krijgen hierover dan ook veel complimenten.
Van de social media wordt Facebook zeer intensief gebruikt en met groot succes! Dat is te goed zien in Google Analytics, dat, naast een Facebookpixel, gekoppeld is aan de website. Zo kan er gestuurd worden op de verschillende doelgroepen.