Optimaliseren webshop Boeregoed en website uitbreiden
Voor Boeregoed zorgen de eigen Buurtkas en telers uit de regio voor een dagelijks vers aanbod van groente en fruit. De kas is de spil van het initiatief. Hier komen vrijwilligers bij elkaar, wordt er gewerkt, geleerd en genoten en draait het om het samenzijn. De verse groente- en fruitboxen en losse artikelen worden aangeboden in de webshop, een eigen winkel in de kas, in de zogenaamde Farmshops en in het, op verzoek, te leveren werkfruit bij bedrijven.
De webshop was aan een optimalisatie toe: niet alle functionaliteiten verliepen goed, zoals het bestelproces met aansluitend het afleverproces. De marketingafdeling wilde de abonnementen op groente- en fruitboxen gaan promoten en uiteraard de verkoop uitbreiden. Het abonnement proces dient dan wel goed en zonder fouten te verlopen. Zo kunnen de wekelijkse bestellingen snel klaar gezet worden en bezorgd worden op het juiste adres.
De website is gemaakt met WordPress en thema Avada. Het is een heel puzzelwerk om bugs te vinden en een hele uitdaging om de projecten alsnog goed te laten verlopen.
Nu dit voor elkaar is, kan er gewerkt worden aan een betere UserXperience in de shop en het koppelen van recepten aan de shopproducten.
Intussen heb ik in deze webshop gewerkt aan de optimalisatie van:
- Abonnementen met eigen account voor de klant
- Bezorgen op specifieke dagen van de week
- Regiobezorgen op bepaalde dagen
- Waardebonnen voor abonnementklanten
- Waardebonnen om bezorgkosten uit te sluiten
- Affiliatesysteem ingericht met waardebonopties
Een heerlijke uitdagende opdracht! Met ook nog eens een prachtige review!